Conducting an EOP Needs Analysis: A Case of Pre-service Cabin Crew

Document Type: Research Projects

Authors

1 Department of Foreign Languages, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.

2 English Department, Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, Islamic Azad University, South Tehran Branch, Tehran, Iran

3 Department of Foreign Languages, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

4 Department of Foreign Languages, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

Abstract

Since English for Specific Purposes (ESP) programs have been one significant component of university and vocational schools, being informed of academic and professional language needs of the learners seems incredibly vital. This study aimed at exploring the pre-service flight attendants’ English language needs from their own perspectives along with their teachers’ at an aviation school. In order to accomplish this purpose, the data was collected from two different sources, including a needs analysis questionnaire in addition to semi-structured interviews with 120 learners and 20 English teachers. Results of the data analysis revealed that both learners and teachers indicated Communicative skills, Speaking, and Listening skill among the first most important skills/sub-skills in learning English; furthermore, poor Speaking and Listening Comprehension skills were reported as the learners’ weaknesses by both groups of participants. The obtained data also declared that both groups considered Understanding and Making Conversations, as well as Writing for Practical Purposes among the most concentrated aspect of the main language skills. Additionally, there were not any significant differences between the importance of English skills among learners and teachers, indicating that they perceived English skills and sub-skills quite similarly. The findings could be a great bonus to material developers as well as teachers instructing to-be cabin crew members.

Keywords


Article Title [Persian]

Conducting an EOP Needs Analysis: A Case of Pre-service Cabin Crew

Authors [Persian]

  • فاطمه تقی پور 1
  • احمد محسنی 2
  • حسین رحمان پناه 3
  • عبداله برادران 4
2 دانشگاه ازاد واحد تهران جنوب
Abstract [Persian]

چکیده
از آنجایی که برنامه های انگلیسی برای اهداف خاص (ESP) یکی از مؤلفه های مهم دانشگاه و آموزشگاه های حرفه ای بوده است ، به نظر می رسد آگاهی از نیازهای دانشگاهی و حرفه ای زبان آموزان بسیار مهم است. این تحقیق با هدف کاوش نیازهای زبان انگلیسی مهمانداران هوایی پیش از خدمت از دیدگاه خودشان و معلمانشان در یک دانشکده هواپیمایی انجام شد. به منظور تحقق این هدف ، داده ها از دو منبع مختلف از جمله پرسشنامه تحلیل نیازها به همراه مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 120 زبان آموز و 20 معلم انگلیسی جمع آوری شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که هم زبان آموزان و هم معلمان مهارت های ارتباطی ، مهارت گفتار و شنیداری را از مهمترین مهارت ها / مهارت های فرعی در یادگیری زبان انگلیسی نشان می دهند. علاوه بر این ، ضعف مهارت گفتار و شنیدار به عنوان نقاط ضعف یادگیرندگان توسط هر دو گروه از شرکت کنندگان گزارش شده است. داده های به دست آمده همچنین بیان داشتند که هر دو گروه درک و ایجاد مکالمه و همچنین نوشتن برای اهداف عملی را از جمله متمرکزترین جنبه مهارت های اصلی زبان دانستند. علاوه بر این ، بین اهمیت مهارت های انگلیسی در بین زبان آموزان و معلمان تفاوت معنی داری وجود ندارد ، که نشان دهنده آن است که آنها مهارت های انگلیسی را تقریبا مشابه درک کرده اند. این یافته ها می تواند برای نویسندگان کتب درسی و همچنین معلمان انگلیسی مهمانداران هوایی ، یک امتیاز عالی محسوب گردد.

Keywords [Persian]

  • Cabin Crew Member
  • ESP
  • Flight Attendant
  • Language Needs
  • Needs analysis