The Effects of Using K.W.L Chart on Iranian High School Learners’ Reading Comprehension

Authors

1 Department of Language and Foreign Literatures, Karaj Branch, Islamic Azad University

2 Department of Language and Foreign Literatures, Karaj Branch, Islamic Azad University,

Abstract

This study aims to determine the effectiveness of K.W.L (what I know, what I want to know, and what I have learned) chart on the performance of Iranian high school students in reading comprehension. To achieve this aim, a sample was selected from a private high school. The participants were 80 intermediate students as their proficiency was measured using PET (Preliminary English Test). The participants were divided into two groups: an experimental group and a control group. The students in the experimental group were taught reading comprehension with the K.W.L strategy, while the control group was taught with a conventional reading and comprehension check strategy. To collect the data, pre and post reading comprehension tests were administered. Data were analyzed using a series of t-test. The findings indicate that the experimental group scored higher on the reading comprehension post-test than their peers did in the control group. To investigate if the results were long-lasting and not due to the present research context, a delayed post-test was administered confirming the permanent effect of K.W.L strategy. The results of the study suggest that the strategy can be useful for students’ reading comprehension. Implications for language teachers, materials developers, and test designers were discussed.
 

Keywords


Article Title [Persian]

تاثیر استفاذه از جدول K. W.L بر روی آموزش درک مطلب دانش آموزان ایرانی مقطع دبیرستان

Authors [Persian]

  • فریبا طاهری 1
  • زهره محمدی 2
1 دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
2 دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
Abstract [Persian]

     این مقاله تاثیر استفاذه از جدول  K.W.L  را بر روی آموزش درک مطلب دانش آموزان ایرانی مورد بحث و بررسی قرار می­دهد. با توجه به اینکه دانش آموزان ایرانی در ایجاد ارتباط با متون جدید با مشکلاتی مواجه می شوند و به درستی قادر به ایجاد ارتباط بین مطالب آموخته شده قبلی و مطالب جدید نیستند. در این تحقیق، محقق سعی داشته از این ابزار آموزشی استفاده کرده و نشان دهد که چنین ابزاری قادر است بین مطالب آموخته شده قبلی و مطالب جدید ارتباط منطقی ایجاد کند. این تحقیق بر روی دانش آموزان  پایه اول مقطع دبیرستان در شهر کرج انجام شد و از بین 116 دانش آموز، تعداد 80 نفر در سطح مورد نظر قرار گرفتند. در این مطالعه از دو گروه استفاده گردید: گروه کنترل و گروه آزمایش. در طول تحقیق از آزمونهای مختلفی برای مشخص شدن سطح علمی دانش آموزان استفاده شد. سپس دو گروه تحت تعلیم قرار گرفتند. پس از آن نتایج آزمونها با یکدیگر مقایسه گردید. نتایج آزمایش نشان داد که چنین روشی می­تواند به­طور موثر یادگیری متون آموزشی را آسان­تر نماید. بنابر این استفاده از چنین روشی می­تواند یادگیری زبان آموزان را بهبود بخشد.
 

Keywords [Persian]

  • درک مطلب
  • جدول K.W.L
  • دانش قبلی (پیش زمینه)
  • روش یادگیری
  • روش تدریس
Kumari S. N., & Jinto, M. (2014). Effectiveness of K. W. L. metacognitive strategy on achievement in social science and metacognitive ability in relation to cognitive styles. International Journal of Educational Research and Technology, 5(1), 94.

Nunan, D. (2003). Practical English language teaching. Singapore: The MC Graw Hill.

Nuttall, C. (1982). Teaching reading skills in a foreign language. London: Heineman Educational Books.

Ogle, D. M. (1986). K.W.L: A teaching model that develops active reading of expository text. International Reading Association, 39(6), 564-570.

Ogle, D. M. (1989). The known, want to know, learn strategy. In K. D. Muth (Ed.), Children’s comprehension of text:  Research into practice (pp. 205-223). Newark, DE: International Reading Association.

Pallant, E. (2011). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS. Crows Nest: Allen & Unwin.

Riswanto, R., & Detti, L. (2014). The effect of using KWL (Known, Want, Learned) strategy on EFL students’ reading comprehension achievement. International Journal of Humanities and Social Science, 4(7), 1-8.

M. Yoshina, J. M., & Harda, V. H. (2010). Assessing for learning librarians and teachers as partners. California: Greenwood publishing group.